Direct beschikbare, goede kwalitatieve data wordt tegenwoordig gezien als de kern van een succesvolle bedrijfsvoering. Het is de uitdaging om als MDM-organisatie de toenemende eisen en het tempo van veranderingen binnen het bedrijf op een effectieve en efficiënte manier te kunnen volgen. Kunnen de Lean principes, ooit bedacht door Toyota in de vorige eeuw, hier wellicht uitkomst bieden en welke rol kan Artificial Intelligence hierbij vervullen? Dit heeft de expertgroep ‘Master Data Management’, onder leiding van Squadra, Youwe en PimCore, onderzocht. De inzichten uit dit onderzoek hebben ze gedeeld in een bluepaper.

Takeaways uit deze bluepaper

  1. Het Lean MDM-model is een uitstekende kapstok om het belang en de kwaliteit van de MDM-organisatie en -systemen te bespreken.
  2. De inzet van AI maakt MDM meer lean: het bespaart mensenwerk en zorgt voor meer en betere informatie.
  3. De Lean MDM Survey is een goede manier om de kwaliteit MDM binnen het eigen bedrijf in kaart te brengen en te benchmarken tegen andere bedrijven.
  4. Invullen van de survey door de expertgroepleden maakt duidelijk dat bedrijven worstelen met het visueel maken van de resultaten (KPI’s) als basis voor continue verbetering. Zij scoren het beste op het op één plaats vastleggen van productinformatie.

Wil je de gehele bluepaper lezen? Klik dan hier.