Een Product Informatie Management (PIM) systeem is essentieel voor fabrikanten, groothandels en retailers om het verkoopproces te ondersteunen en de organisatie van productinformatie te voorzien. Door de opkomst van Artificial Intelligence is het mogelijk om deze PIM-systemen ‘slimmer’ te maken en zo in minder tijd betere productdata te verkrijgen voor meer producten. Machine learning is de techniek voor Artificial Intelligence, waarmee software kan leren zonder expliciet geprogrammeerd te beginnen. In plaats van code te schrijven met veel “als dit dan dat” -regels, herkent het patronen in data en creëert het een algoritme dat kan herkennen, voorspellen, adviseren, optimaliseren en / of classificeren. 

Het is een buitengewoon krachtige techniek waarmee software intelligente taken kan uitvoeren, zoals: 

Classificatie: het voorspellen van de juiste productclassificatie voor nieuwe producten

Feature matching en waardeconversie: Automatische matching van productkenmerken en waarden van productgegevens van leveranciers met standaarden (bijv.ETIM / GS1) of bedrijfsstructuren om mankracht sterk te verminderen

Productverrijking: verrijken van productgegevens met behulp van algoritmen op afbeeldingen, scraping van websites van fabrikanten en scraping van pdf-productdocumentatie

Tekstgeneratie: het genereren van productbeschrijvingen en / of marketingteksten en deze vertalen naar andere talen

Variantdetectie: analyseren van productdatasets en detecteren van varianten voor deze producten, bijv. vervangingen, duplicaten, alternatieven, producten met iets andere maateenheden, kleuren, afmetingen etc. Of clusterproducten in productgroepen. 

Squadra Machine Learning Company schreef een whitepaper waarin wordt uitgelegd hoe je een PIM-systeem omzet in een intelligente PIM-oplossing en wat de voordelen zijn. Als u geïnteresseerd bent, download dan de whitepaper, of breng eens een bezoek aan de Squadra Machine Learning Company website!

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]