MDM / PIM-strategie voor wereldwijd toonaangevende groothandel in technisch installatiemateriaal
Uitdaging
❏ Verspreid MDM-systeemlandschap over 45 landen.
❏ Gebrek aan MDM-strategie om digitale groei mogelijk te maken.
❏ Interne afdeling is IT-georiënteerd en bouwen zelf IT-oplossingen.
Oplossing
❏ Ontwikkeling van een PIM / MDM-strategie op basis van Squadra’s “best practices” voor MDM (data, systeem, processen, organisatie en bestuur).
❏ Transformatie naar MDM Center of Excellence (CoE).
❏ Introductie van AI / ML-technologie om productgegevens op te schonen en te verrijken.
❏ Selectie van nieuwe tools (in uitvoering).
Voordelen
❏ Afstemming tussen landen ten aanzien van PIM / MDM roadmap.
❏ Verbetering van de kwaliteit en verrijking van productgegevens (bijv. SEO).
❏ Verbeterde eBusiness propositie en verkoop.
Squadra MDM ontwikkelde de MDM / PIM-strategie met het Sonepar team, Faciliteert de transformatie van het MDM Center of Excellence ter ondersteuning van Sonepars Digital Strategy. Squadra Machine Learning Company heeft een op AI gebaseerde productclassificatie en SEO-algoritmen voor het genereren van tekst geïmplementeerd.